Mentaal sterk

strand rust just be you

In een stressvolle situatie zijn en veel moeten organiseren, coördineren met alle zekerheid die je in je hebt de taken, bezigheden, gesprekken af te handelen en de perfectie willen nastreven zoals altijd. Het niet meer kunnen volbrengen van je taken kunnen je dan uit balans brengen. Vermoeidheid slaat toe, je kunt het niet meer overzien.

De zaken die moeten worden uitgevoerd en zaken die moeten worden onthouden en deze vervolgens weer af te handelen kunnen gedelegeerd worden, maar kun je dit wel loslaten? In de tijd van verandering is het belangrijk om te bezien wat prioriteit heeft. En kun je overwegen sommige kwesties, taken of afronding van zaken later af te handelen en het wat ruimer in te plannen. Verantwoordelijkheden die je hebt kunnen niet altijd soepel verlopen. Het afstemmen met andere mensen zowel in het gezin als op het werk geven vaak onzekerheden. Je denkt het niet te kunnen toevertrouwen aan andere dat taken ook daadwerkelijk gedaan worden en zeker zal het toch zo moeten zijn als jij dat van jezelf ook verwacht of zou doen. Je hoofd loopt om en kunt niets meer loslaten. Wat meespeelt is de snelheid waarin het leven zich afspeelt, het moeten presteren, doelgericht werken waarin al het andere op dat moment minder belangrijk is. Wat is uiteindelijk belangrijk?

Hoe blijf je jezelf motiveren en inspireren en wanneer is het noodzaak om te delegeren of problemen en afhandelingen juist los te laten en het later weer op te pakken, te overdenken om het dan daadwerkelijk af te ronden. Een minimale overdenking is dan van toepassing om jezelf wat meer ruimte te geven. Niet aan alles zit een deadline. Mentaal sterk blijven kun je zeker bereiken. Fysiek is ontspanning na inspanning belangrijk, mentale ontspanning is noodzakelijk. In balans zijn en hoe ga je dit dan doen?

Reserveer een van de Healthy Lifestyle Arrangementen, aanbeveling is het Just Be You Arrangement!

Voeding, Sporttraining en Rust

Een voedzame en essentiële basis van voedingsstoffen die aansluit bij jouw beweegpatroon, leefstijl en dag/nachtritme is belangrijk. Maar ook variëren met maaltijden of producten, naast de beweging, de sportmomenten of extra sporttraining is herstel en rust noodzakelijk. Je kunt heel gemakkelijk een schema maken voor de hele week. De boodschappen zijn dan ook makkelijker te doen of te bestellen omdat je van tevoren alles kunt inplannen.

Voor ieder van ons is de basis verschillend. Personal Sport&Lifestyle Coaching geeft je de handvatten die nodig zijn voor een gezondere en fittere leefstijl. Gezond eten en genoeg bewegen zorgen samen voor een gezond gewicht. Je lichaam verbruikt ook de meeste energie voor noodzakelijke processen in het lichaam. De spijsvertering, de werking van diverse organen en het kloppen van je hart. Bewegen samen met de juiste basis voedingsstoffen moet eigenlijk een gewoonte zijn. Het houdt je fit en verkleint risico’s op ziekten.

Om veel te weten te komen over wat nou specifiek bij jou past aan voeding, wat voor de een geldt gaat niet op voor de ander. Daar wil ik mee zeggen; de een sport veel meer dan de ander, heeft een zittend beroep, slikt medicijnen, eet te ongezond, heeft altijd te veel drukte en stress, een chronische aandoening of een allergie om zomaar wat te noemen. Daarom is een intakegesprek met daarna de adviezen op maat van belang.

Een workshop om te leren hoe het verloopt in het lichaam met de stofwisseling, wat het sporten van invloed heeft op het lichaam en waarom er herstel nodig is of juist extra rust. Daarnaast is het fijn als je iets weet over; waar voedingsstoffen uit bestaan en waar de nodige voedingsstoffen in zitten. En zeker hoe je moet opstarten met een training op maat of juist de flexibiliteit te hebben die noodzakelijk is om juist een sporttraining op te pakken en waar start je mee om bij een sportwedstrijd de finish te kunnen behalen. Maar ook de veranderingen in de voeding die noodzakelijk zijn om gezonder en voedzamer te eten en deze aan te kunnen aanpassen.

Bewust zijn van alle facetten om voor jezelf de juiste keuze te kunnen maken heeft vele voordelen en daar kan een coach je goed mee ondersteunen. Noteer jouw gewoonte over de week genomen in een weekplanner, voeding en beweging of training zodat ik daar alvast een beeld van kan krijgen. We nemen contact op voor een afspraak om het een en ander door te nemen in een intakegesprek en daar maak ik dan een verslag van met aanbevelingen en adviezen. Hierna volgt er een voorstel en een programma om mee te starten en is geheel op maat.

Note: De maanden van april tot juni 2020 kun je alleen individueel reserveren voor een Personal Training en coaching. De richtlijnen van het RIVM i.v.m. het Coronavirus worden in acht genomen. De afstand wordt bewaard maar je kunt zeker wel trainen en een gesprek voeren waardoor ik aanwijzingen kan geven en aanbevelingen kan doen. De Sporttraining en coaching zal plaatsvinden zowel binnen het FIT in LIFE Center als buiten in het privé park en op het terrein. Op locatie afspreken is ook een mogelijkheid.